Menedżer oświaty

Celem studiów podyplomowych Menedżer oświaty jest podniesienie lub wyposażenie słuchaczy w kompetencje w zakresie zarządzania w oświacie.

Adresaci

Studia skierowane są do  nauczycieli i pracowników dydaktycznych szkół lub osób które pragną nabyć lub podwyższyć kompetencje niezbędne w zarządzaniu w oświacie. Absolwent spełnia wymagania określone Rozporządzeniem MEN z 27 X 2009 r.  (Dz. U. Nr 184 poz. 1436 ) w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach placówek publicznych.

Organizacja studiów

Zajęcia dydaktyczne prowadzone są przez pracowników Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. Prof. T. Kotarbińskiego,  specjalistów z innych ośrodków naukowych oraz praktyków dysponujących dużym doświadczeniem i wiedzą z poszczególnych dziedzin.

Studia nie wymagają złożenia pracy końcowej. Warunkiem ukończenia jest ocena pozytywna z egzaminu końcowego oraz zdobycie zaliczenia na ocenę ze wszystkich prowadzonych przedmiotów. Sposób zaliczenia na ocenę ustalany jest indywidualnie przez wykładowców.

Studia trwają 2 semestry i obejmują 160 godzin zajęć prowadzonych głownie metodą warsztatową. Zajęcia prowadzone są w weekendy (sobota – niedziela) po 8 godzin dziennie – zjazdy planowane są średnio co dwa tygodnie.

Odpłatność za studia

  1. Opłata jednorazowa –  2200 zł.
  2. Opłata ratalna – 2 x 1200  zł.
  3. 10 % zniżki w opłacie czesnego dla wszystkich absolwentów WSIiZ z I i II stopnia studiów!

Program studiów

  1. Podstawy organizacji i zarządzania
  2. Zarządzanie strategiczne
  3. Podejmowanie decyzji
  4. Zarządzanie projektami
  5. Zarządzanie personelem w placówce oświatowej
  6. Mediacje-rozwiązywanie konfliktów
  7. Zarządzanie finansami: budżetowanie i elementy controllingu
  8. Prawo oświatowe w praktyce dyrektora szkoły
  9. Nadzór pedagogiczny w pracy dyrektora szkoły
  10. Zarządzanie jakością pracy szkoły
  11. Źródła finansowania rozwoju placówki
  12. Kontrola zarządcza
  13. Wspieranie rozwoju zawodowego nauczyciela, organizowanie współpracy ze środowiskiem lokalnym
  14. Planowanie rozwoju placówki w aspekcie celów strategicznych
  15. Rozwój osobisty – radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
  16. Społeczne uwarunkowania procesów edukacyjnych

Słuchacz po ukończeniu studiów

  • zna koncepcje zarządzania strategicznego oraz zarządzania personelem, finansami i projektami;
  • zna prawo oświatowe i jego praktyczne zastosowanie;
  • posługuje się nowoczesnymi metodami i technikami zarządzania ;
  • potrafi diagnozować, analizować i wskazywać kierunki rozwoju placówki oświatowej;
  • umie przewidywać i oceniać skutki podejmowanych decyzji i działań w zakresie zarządzania placówką oświatową;

Dokumenty

  1. Wygenerowane z systemu eRekrutacja podanie o przyjęcie na studia podyplomowe.
  2. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
  3. 1 aktualna fotografia.
Get in touch

872 Arch Ave.
Chaska, Palo Alto, CA 55318
hello@example.com
ph: +1.123.434.965

Work inquiries

jobs@example.com
ph: +1.321.989.645

Skip to content