
Celem studiów jest wykształcenie menadżerów kultury, przygotowanych do zarządzania instytucjami oraz projektami kultury w gospodarce wolnorynkowej, a także przybliżenie praktycznych aspektów zarządzania i promocji kultury.
Oferta studiów skierowana jest do absolwentów studiów pierwszego stopnia (licencjackich) oraz absolwentów wyższych studiów magisterskich, dla ludzi którzy pracują lub chcą pracować w państwowym i samorządowym sektorze kultury oraz w przemyśle (przemysłach) kultury.
Studia nie wymagają złożenia pracy końcowej. Warunkiem ukończenia jest ocena pozytywna z egzaminu końcowego oraz zdobycie zaliczenia na ocenę ze wszystkich prowadzonych przedmiotów. Sposób zaliczenia na ocenę ustalany jest indywidualnie przez wykładowców.
Studia trwają 2 semestry i obejmują 160 godzin zajęć prowadzonych głownie metodą warsztatową. Zajęcia prowadzone są w weekendy (sobota – niedziela) po 8 godzin dziennie – zjazdy planowane są średnio co dwa tygodnie.